viernes, 12 de octubre de 2007

Resúmen: CLUSTERS


1.- Tipus de turista segons la manera en què busca la informació:

Planificadors – estan més oberts a les fonts d’informació. Acostumen a viatjar via pacs turístics i allotjar-se en hotels de 4 i 5 estrelles. Hi trobem més dones que homes.

Exploradors - Més tendència a rebutjar les fonts d’informació, tenen menys preocupació pel risc.


2.-CLUSTERS

- Herència cultural
- Raver
- Shirley Valentine

- Heliotròpics
- Lord Byron

3.-Categories del motiu del viatge

•Natura: El motiu principal és experimentar la natura i visitar els atractius naturals
•Activitats físiques de risc
•Educatives: Noves experiències, visitar nous lloc i conèixer-los.
•Relaxació, experimentació i trencament de la rutina diària.
•Contacte social: experiències al parlar i millorar la confiança amb si mateix per tenir una sensació de satisfacció.

4.-Mercado de turismo cultural

Hay diferentes tipos de consumidores:

  • 1. Personas con gran motivación cultural.
  • 2. Personas que son motivadas parcialmente por la cultura.
  • 3. Personas que viajan por otra motivación principal, y la cultural es un plus.
  • 4. Las personas que son turistas culturales por casualidad, que viajan a una ciudad sin alguna intención cultural pero acaban tomando parte en alguna actividad cultural por medio de amigos o familiares
  • 5. En fin, hay personas que no viajarían nunca por razones culturales y no participarían en acontecimientos culturales.

5.-Tres grans tipus de turistes visiten aquest tipus d’elements:

  • Sentimentals: Senten una obligació moral i/o espiritual per visitar aquests nodes o elements turístics, se senten fortament lligats a la història que s’explica a l’element visitat, i els afecta d’una manera més psicològica que no pas a mode d’aprenentatge. Tot i així, no s’hi senten lligats com si fos el seu passat.
  • Hereus: Aquests visitants se senten hereus de la història mostrada en l’element de visita, i per això creuen que és important visitar aquests nodes. Se senten el resultat o els descendents de les persones que varen viure aquell període històric.
  • Alumnes: Aquests tipus de turistes són els que visiten aquests elements amb ganes d’absorbir tot el coneixement que aquests els hi poden oferir, per exemple, en el cas de la Casa Museu d’Anna Frank, una sèrie d’elements sobre la II Guerra Mundial.

6.- Una escala per determinar empíricament com s’inclouen els turistes dins de tres funcions, els quals són: familiaritat-estranyesa, estimulació-tranquilitat, estructura-independència:

  • Turista de sol i platja.
  • Turista de nit; tot aquell que la seva principal motivació és conèixer la vida nocturna del destí i relacionar-se amb gent de l’altre sexe.
  • Antropologista; interessat en conèixer la població local, la gastronomia i la llengua del territori.
  • ArquiologistaTurista de masses organitzat; consumidors de paquets turístics.
  • Turista d’aventura; consumidor d’esports d’aventura i d’alt risc.
  • Explorador; li agrada explorar nous territoris i l’aventura que això comporta.
  • Turista de luxe; consumidors de resorts de luxe, de clubs de nit i relacionar-se amb celebritats.
  • Turista espiritual; per a conèixer-se a ell mateix i el sentit de la vida.
  • Turista de masses independent; visita atraccions turístiques individualment, per lliure.
  • Turista de classe alta; viatja en primera classe, dorm als millor hotels i menja als millors restaurants.
  • Turista trotamundos; que es deixa portar d’un lloc a l’altre.
  • Turista de relax; s’evadeix de la rutina en llocs tranquils i relaxants.
  • Turista esportiu.
  • Turista d’estudis; viatja per ampliar coneixements, fer cursos, conferències, etc.

7.-Identificació de les activitats del turisme natural:

Cultures i activitats de plaer 36%

  • Interessats principalment en activitats culturals i de plaer i no activitats físiques.
  • Vol contacte social.
  • Viatge en grup o de paquet.
  • Més probablement té renda inferior a 62.500 euros.


Activitats de natura 22%

  • Interessats en relaxar-se.
  • Interessats en activitats de risc.
  • Contacte social.
  • Més probablement té renda superior a 62.500 euros.
  • Li agrada viatjar independent.


Altres 42%

  • No interessat en cap de les activitats anteriors.
  • Ténen una renda inferior a 62.500 euros.
  • Li agrada viatjar independent.


8.-Divisió dels turistes en 4 grans grups socio-demografics:

  • - Solters (amb decisió pròpia)
  • - Parelles
  • - Famílies amb fills
  • - Grups d’amics

9.- Tipus de turistes per l´us de les instalacions turistiques:

  • El “developer tourist” és aquell estranger que compra un terreny i hi construeix instal·lacions per ús turístic. Sovint l’empresari retorna al seu país d’origen i rarament s’hi queda.
  • El “condo-tourist” és aquell jubilat foraster que ve d’un país benestant. es retira i compra o lloga un habitatge per viure-hi durant un llarg període de temps.
  • L’ “itinerant tourist” és el que visita la zona en pocs dies i principalment va a l’illa resort que és la zona on es concentra el turisme pur.

10.-Les motivacions del turista per realitzar el viatge:

  • - sociodemogràfiques
  • - motivacions (negoci, oci....)
  • - activitats turístiques
  • - experiències viscudes
  • - formes de vida i valors

No hay comentarios: